14 Mart 2013 Perşembe

Çikolata Soslu Dukan Keki (20.Gün)

      Ufak tefek kaçamaklarımız olsa da 20 günün sonunda büyük bir mutluluk yaşıyoruz. Fırat 96 kiloya (-9 kg) ben ise 57,5 (-4,5 kg) ya indim. Yaşadığımız rahatlığa inanamazsınız. Hiç aç kalmadan, bol bol yiyerek, hem de görüntüsü ve tadı muhteşem yemekler yiyerek zayıflıyoruz.
      Fırat oldukça iradeli gidiyor, ufak tefek kaçmaklar yapsa da diyetini neredeyse hiiç bozmadı diyebilirim. Beni ise yoldan çıkaran tek şey çikolata. :) Onu da sevgili İlkay hanımın dukanella tarifi ile (kendisi dukan usulü nutella oluyor) geçiştirmeye çalışıyorum. Çok fazla yenmesi içeriğindeki kakao ve süt tozundan dolayı kilo verimini yavaşlatabileceği için az tüketilmesi gerekiyor. Eeeee! beni de bir kaşık kesmiyor....
İşte böyle bir anda uydurduğum Çikolata soslu dukan keki...

Hazırlık: Evde hazır dukanellanız varsa sadece 2 dk.
Pişirme: Mikrodalga fırında en yüksek devirde 5 dakika

Malzemeler: (4 adet minik kek için)
  • 2 tatlı kaşığı dukanella
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı yulaf kepeği
  • 1 şay kaşığı kabartma tozu
      Yumurtayı köpürene kadar çırpın. Diğer tüm malzemeyi ekleyip iyice karıştırın. Karışımı 4 adet silikon muffin kalıbına boşaltın. Mikrodalga fırında 5 dakika, ya da normal fırında kabarıp, üzeri kızarana kadar pişirin. Kalıptan hafif ılınınca kolayca çıkıyorlar. Daha sonra bir tabağa ters çevirin ve üzerlerine 1'er çay kaşığı süt ile inceltilmiş dukanella sosunu dökün. Çay, kahve ya da bir bardak sütle servis edin.
     Ben yemeden önce buzdolabında birkaç saat beklettim. Sos kekin içine işlemişti ve tadı oldukça güzeldi. :)

Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi sizde anlatın :)