2 Mart 2013 Cumartesi

Kepeksiz Ekmekcikler

     Günadın! 
     Dukan'da 8.günümüz bugün. Sabah kahvaltısında değişiklik istedim biraz. Hep omlet hep omlet sıkıldım anlayacağınız. Tarifler içinde dolaşırken bu güzel ekmekçiklere rastladım. Adı İstiridye ekmek. Sadece 4 adet çıkıyormuş. Miktar bana biraz az geldi ve yumurtayı arttırmadan bir takım değişiklikler yaptım. Sonuçta benim ekmekçikler Simla hanımınkiler gibi kabarmadı malesef ama tadı da, doyuruculuğu da süperdi. Üstelik 6 adet :)
Tarifin orjinali için buraya tıklayın.

Hazırlanışı: 5dk + 30dk

Malzemeler

  • 4 yk süt tozu
  • 1 yumurta
  • 3 yk yoğurt
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
     Önce yumurtayı krema kıvamına gelene kadar çırpın. Ardından yoğurdu ekleyip homojen bir hale gelene kadar karıştırın. En son süt tozu ve kabartma tozunu ekleyin. Karışım hazır olduğunda 6 adet muffin kalıbına eşit şekilde paylaştırın.
Önce 150 derecede 15dk
Sonra 180 derecede 15 dk pişirin. 
Fırın tamamen soğumadan kapağını açmayın ve fırından çıkarmayın.

Hazırladığınız ekmekcikleri ortadan ikiye bölüp, içerisine beyaz peynir, lor peyniri, hindi ya da tavuk jambon, pastırma vb. ürünlerden istediklerinizi yerleştirerek servis edin.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi sizde anlatın :)